Wycieczka klasy II w do Karpacza

Dodano: 2015-06-08 22:53:01

Wycieczka klasy wojskowej odbyła się w ciekawe i tajemnicze okolice Karpacza w dniach od 27.05.2015 do 29.05.2015 r.

Pierwszego dnia wyruszyliśmy o 7.10 autokarem spod szkoły i dotarliśmy do jednego z największych na Dolnym Śląsku zamku w Bolkowie, który został wzniesiony w XIII wieku podczas panowania Bolesława II Łysego, zwanego Rogatką. Zachwyceni byliśmy widokiem tak ogromnej budowli obronnej z 25 metrową wieżą z dziobem oraz armatami i bronią z czasów średniowiecznych i późniejszych. Następnie podziwialiśmy architekturę i krajobrazy Karpacza.

Drugiego dnia podjęliśmy się wielkiego wyzwania, czyli wejścia na szczyt góry Śnieżki 1602 metry nad poziomem morza wraz z przewodnikiem. Przeszliśmy trasę z Karpacza, koło skoczni, przez schronisko „Nad Łomniczką”, schronisko „Dom Śląski” i zdobyliśmy Śnieżkę najwyższy szczyt Karkonoszy, także podziwialiśmy z góry panoramę Karkonoszy. Wieczorem znów podziwialiśmy piękno miasta Karpacza.

W dzień wyjazdu oglądaliśmy w Karpaczu największą atrakcję: drewnianą świątynię Wang zbudowaną w XII wieku z drewna. Odbyliśmy także wędrówkę nad rzeką Łomnica, obejrzeliśmy zaporę na Łomnicy w Karpaczu i Dziki Wodospad.

Istotnym zrealizowanym elementem wycieczki była integracja zespołu klasowego przez 3 dni, gdyż prawie wszyscy dojeżdżamy do szkoły z różnych miejscowości.

Zadowoleni przybyliśmy pod budynek szkoły o godz. 18.40, a w rozmowach pojawił się plan organizacji wycieczki we wrześniu do Trójmiasta.